در حال بارگذاری

آلیش‌کار خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام شد

شماره خبر : 509 - https://asreatrak.ir//short/NKQR8

علی‌اکبر محمدی آلیش‌کار شایسته وزن ۸۰ کیلوگرم خراسان شمالی به مسابقات جهانی آلیش به میزبانی کشور روسیه همراه با تیم ملی ایران اعزام شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی اداره ورزش و جوانان خراسان شمالی علی‌اکبر محمدی کشتی‌گیر شایسته وزن ۸۰ کیلوگرم خراسان شمالی به مسابقات جهانی آلیش به میزبانی کشور روسیه همراه با تیم ملی ایران اعزام شد.

 این رقابت‌های جهانی از دوم لغایت سوم تیرماه ماه ۱۴۰۳ در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

 این استان آلیش کاران زیادی در رقابت‌های کشوری، آسیایی و جهانی معرفی کرده است و علاوه بر این افراد زیادی نیز علاقه‌مند به حضور در تمرینات هستند؛ اما باید برای توسعه بیشتر این رشته زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

 آلیش در زبان ترکی به معنای شروع‌کردن و گرفتن بوده و نام نوعی کشتی به نام «کشتی با شال» هم هست که این رشته در کشورهای آسیایی میانه مانند قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان دارای ریشه‌ای کهن است و در ایران نیز در استان‌های خراسان، گلستان، مازندران، سمنان و چند منطقه دیگر طرف‌داران بسیاری دارد.

 فعالیت‌های بین‌المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین همگن در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

 افزون بر ۱۰۰ آلیش کار خراسان شمالی، زیر نظر هیئت ورزشی کشتی خراسان شمالی به شکل ساماندهی شده فعالیت می‌کنند.

 اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

 استان یک‌میلیون‌نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیئت ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

انتهای خبر/ص

0 نظر

ارسال نظرات